Program: Hétfő/Luni - Péntek/Vineri: 08:00 - 17:00 | Tel: 0747-040-214 / 0745-063-724 | Email: office@silkclean.ro
Responsabilitatea și garanția Silk Mosoda
Silk Mosoda trebuie să facă tot posibilul pentru a curăța articolele încredințate cu cel mai bun rezultat posibil (principiu profesional general).
Silk Mosoda se angajează ca, pentru păstrarea integrității și durabilității articolelor vestimentare (textile) preluate, curățarea să fie efectuată la cea mai scăzută temperatură posibilă.
Silk Mosoda procedează întotdeauna conform etichetei atașate pe articolul vestimentar (textil).
Pentru informarea clienților noștri, precizăm că în comerț există două tipuri de etichete utilizate:
eticheta care indică compoziția (ex.: bumbac, lână, mătase, poliester/bumbac etc.)
eticheta referitoare la modul de întreținere
(denumite în continuare: Instrucţiuni de Întreţinere şi Spălare).
În cazul în care Silk Mosoda respectă instrucțiunile indicate deInstrucţiuni de Întreţinere şi Spălare sau dacă eticheta Instrucţiuni de Întreţinere şi Spălare este greșită, răspunderea pentru despăgubiri, garanție sau alte pretenții este exclusă. În acest caz, clientul trebuie să se adreseze producătorului sau distribuitorului produsului pentru reclamații sau eventuale despăgubiri.
În cazul în care clientul solicită o curățare diferită de instrucțiunile Instrucţiuni de Întreţinere şi Spălare (ex.: la o geacă de puf Instrucţiuni de Întreţinere şi Spălare nu recomandă uscarea, dar fără uscare puful poate prinde miros neplăcut), aceasta poate fi efectuată doar cu acordul scris și prealabil al clientului (acest acord se poate consemna direct pe bonul de predare sau pe un document separat).
În cazul în care nu există etichetă Instrucţiuni de Întreţinere şi Spălare pe articolul vestimentar (textil), acest fapt trebuie consemnat pe bonul de predare. În lipsa etichetei Instrucţiuni de Întreţinere şi Spălare, responsabilitatea pentru eventualele daune apărute la articolul predat revine clientului. Clientul își asumă această responsabilitate prin plasarea comenzii, dacă bonul conține mențiunea lipsei etichetei Instrucţiuni de Întreţinere şi Spălare. Silk Mosoda își recunoaște responsabilitatea doar dacă din circumstanțele cazului rezultă clar că firma a acționat cu neglijență gravă sau intenționat și dauna este o consecință directă a acestui fapt.
În cazul unei prestări defectuoase, clientul este obligat să dovedească faptul că problema a apărut din cauza Silk Mosoda. În această situație, clientul poate solicita, ca exercitare a dreptului la garanție:
repetarea serviciului, sau
returnarea contravalorii serviciului.
Dovada că serviciul a fost prestat de Silk Mosoda revine clientului. În consecință, Silk Mosoda este obligată să soluționeze cererile de garanție doar dacă articolul nu a fost lipsit de eticheta de identificare cu număr unic aplicată de firmă.
În cazul în care articolul predat nu poate fi returnat (pierdut, încurcat, furat, distrus în incendiu etc.), Silk Mosoda este responsabilă pentru despăgubiri. Un articol este considerat pierdut dacă nu este returnat clientului în termen de două luni de la predare, la cererea acestuia.
Dacă problema este cauzată de un defect ascuns (de exemplu, defect de fabricație, uzură, tratamente efectuate de client), Silk Mosoda nu este responsabilă. Pentru articolele cu defecte de fabricație, clientul poate solicita despăgubiri de la producător sau distribuitor. Silk Mosoda poate oferi sprijin printr-un raport de specialitate, dacă este necesar.
Determinarea responsabilității pentru articole nepotrivite pentru curățare:
Dacă reprezentantul Silk Mosoda constată că articolul nu corespunde condițiilor de curățare (ex.: materialul probabil nu va rezista procesului), este obligat să informeze clientul că efectuarea serviciului solicitat poate duce la deteriorarea articolului. Dacă, după informare, clientul nu renunță la serviciu, curățarea se efectuează pe riscul clientului, care trebuie să confirme în scris că acceptă acest risc.
Silk Mosoda nu oferă garanție pentru nasturi, elemente decorative (rupere, decolorare, deformare, topire, desprinderea adezivului, pierdere cauzată de ruperea aței, decolorare la abur etc.).
Despăgubiri
Scopul despăgubirii este de a acoperi valoarea articolului la momentul predării pentru curățare. Silk Mosoda va lua în considerare:
suma de pe factura prezentată de client în termen de 3 zile de la reclamație,
în lipsa facturii, valoarea unui articol similar, de producție locală, cu preț și calitate medii.
13.1. Nivelul despăgubirii în funcție de vechimea articolului:
60% din valoare, dacă articolul a fost cumpărat în ultimele 3 luni,
40% din valoare, dacă articolul a fost cumpărat în ultimele 30 de luni,
20% din valoare, dacă articolul a fost cumpărat cu mai mult de 30 de luni în urmă.
Suma despăgubirii nu poate depăși valoarea articolului.
13.2. Seturi de articole:
Dacă un set (ex.: costum din trei piese, set lenjerie de pat, tapițerie etc.) este deteriorat sau pierdut, despăgubirea integrală se acordă doar dacă toate piesele setului au fost predate pentru curățare.
În caz contrar, despăgubirea se acordă doar pentru articolul predat.
13.3. Excluderi de responsabilitate în caz de deteriorare:
articole de lenjerie cântărite sau sortate fără verificare individuală,
articole fără etichetă care indică compoziția materialului,
articole tratate anterior în mod special, dar care nu au fost declarate la predare,
articole vizibil uzate, care nu rezistă la spălare normală,
părți ale articolului care nu sunt din material textil.
Reclamații
Clientul este obligat să notifice imediat Silk Mosoda după descoperirea problemei, dar nu mai târziu de 24 de ore de la primirea articolului.
Reclamațiile privind pierderea articolelor nu vor fi acceptate după ce clientul a părăsit magazinul.
Reclamațiile trebuie soluționate pe cale amiabilă.
Se va întocmi un proces-verbal care va fi semnat de ambele părți.
Dacă există dispută privind cine este responsabil (Silk Mosoda sau clientul), Silk Mosoda poate solicita o expertiză externă.
Clientul trebuie să declare în scris că acceptă rezultatul expertizei ca fiind obligatoriu.
Păstrarea articolelor neridicate
Silk Mosoda este obligată să păstreze articolele timp de 2 luni după finalizarea serviciului.
După această perioadă, articolele neridicate pot fi donate către organizații caritabile sau valorificate în alt mod, la discreția firmei.